My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Bukti Teguran Itu Perlu Dalam Kehidupan : Dear readers, Thanks for the feedback!

 Gambar Hiasan. Credit's to Hye! Photo.

Mungkin entri ni agak diluar sangkaan korang semua. Seribu kemaafan dipohon. Ceewahh poyo gila. Okey so ini feedback from one of this blog reader. Ohh lupa nak cakap. Aku memang suka baca feedback dan baca komen and aku appreciate sangat. Especially feedback yang membawa kebaikan dan improvements. Okey so ini die printscreen dari entri saudara fadzli-rt ni. Click sini kalau nak baca pasal isu semasa : selawat ketika perarakan Maulidur Rasul?

Haa ni pasal entri yg lepas.  Entri yang "jawing" tu kan.
Cuba check semula sebab aku dah ubah sikit ayat dalam entri tu.
 Dan bawah ni adalah feedback komen yang aku terima.
Read it well and understand the message. Okey? Good people. 


wa'alaikummussalm.. haa,..blogger macam ni yang saya suka singgah2 lepas ni ;) punya penulisan yang baik, dan boleh terima pendapat ;)
ok, part yang kena padam tu, :
"Hari ini Valentine's Day. Hari untuk memperingati kekasih. Hari untuk memperingati bekas kekasih bagi saya. Hari ini jugak genap 1 tahun 1 bulan 1 hari saya berpisah dengan awak. "
dan lagi cantik kalau kamu gantikan dengan satu ayat yang simple.tapi punya maksud dala.macam.. "saya memang tak boleh sambut hari ni.tapi hari ni, saya adalah saya yang kini.yang mungkin lebih baik dari saya yang kamu kenal dulu" aa..lebih kurang macma tu laa.er..saya memang tak pandai bab-bab jiwang ni.maaf ya.huu..
dan bahagian : "Dan hari ini, hari memperingati bekas kekasih bagi saya. Hari memperingati awak."
sebab, ayat2 diatas seperti kamu menyokong hari valentine tu.walaupun dalam hati kamu berkata tidak pada hari tersebut. sebab, pembaca ni, pembacaan dan pemahaman mereka, berbeza-beza. macam saya; kalau ada satu2 entri di siarkan, memang saya baca habis dan fahamkan.sebab ia boleh dijadikan entri kalau saya minat nak olah. kalau ada blogger lain sekadar tengok tajuk, dan kemudian baca ala kadar isinya, tidak pada saya.saya akan tengok betul2.dari segi susunan ayat, maksud tersurat tersirat, dsb walaupun entri tu cuma entri kosong.
sebab saya juga pernah melakukan kesilapan dalam penulisan blog.ada yang tegur kesilapan tu. kalau ada penulisannya perlu ditegur, saya tegur. suka baca mutu penulisan yang semakin baik.walaupun cuma entri kosong ;) kerana kadang kala, tak semua entri yang perlu saya hadap dalam blog, entri yang serius ;)

Firstly, thank you bro! Tak sangka ini komen paling panjang pernah aku terima, sekaligus menjadi entri hari ini. ( Hehe tak payah fikir nak taip ape, thank you so much! ) So as he said, it's true. Aku pun sebenarnya tak suke ayat Valentine's day ade dalam blog ni. Tapi tu lah kan, kalau dah datang penyakit sengal bajet jawing ni habis main bantai je taip. Biaselah tu kadang-kadang susah nak sampaikan ape yang dalam akal fikiran kita ni. Mungkin kita nak sampaikan something yang baik tapi cara kita salah. So no points. But yg penting ade improvements kan?

Jangan jeles kalau aku kata ini kucing peliharaan aku kat rumah.
Credits to Hye! Photo.

And seriously, korang semua patut singgah kat blog saudara fadzli-rt ni sebab sebijik macam Facebook dah aku tengok. Suka Facebook kan? Haa bagus. Takyah jawab aku tahu mesti semua angguk kepala. Blog die ni sebijik wehh macam Facebook cuma takde "game request yang annoying", "gambar top friends yang annoying" dan banyak lagilah yang annoying pasal Facebook ni. Bye annoying Facebook, hello Twitter!

P/s : Ohh btw if die bace ni. Okey memang die tengah bace ni. Dah dah fadzli kau takyah nak senyum-senyum nampak gigi. Hehe. Aku nak tanye fadzli-rt tu ape? Tak tak bukan fadzli tu. "RT" tu. Sebab macam familiar je dengar. Dalam game  kut. Lolz kantoi aku kaki game. T_T

By the way aku suka ni : "Nyawa bergerak seiring dengan Roh. Roh bergerak seiring dengan masa. Masa tidak menunggu kita. Gunakan masa untuk mendekatkan diri kepada-Nya. Jangan banyak songeh. -whatever happens,happens-

what would you do, if u get tomorrow news today? from Fadzli-rt.
Most Favourite Comments :

 Betul tu. Haha, okey je suka membebel cute jugak.
Ohh nak suruh tegur? Hmm siap ah kau nanti.
 Comes from Dak CoMoT!

 Pandainya awak ni. :)
Comes from aishah!

Aah, aah. Betul tu. Dah macam pantun pulak saye bace. :)

29 comment(s) to remember:

... said...

as salam..
terima kasih sebab hargai teguran saya :)

rt? er..betul.sempena dari game juga.huhu.saya terkantoi, kamu pun terkantoi :p

ok2, rt tu..sebenarnya ada bnyak maksud.hampir semua apa yang berlaku dalam kehidupan saya, ada berkaitan dengan 'rt' ni.

dan saya pilih 'rt' ni..sebab ringkasan dari 'erti' ni yang utama. sebab apa saya 'pendek'kan? ada pelbagai sebab ( kalau nak cerita betul, saya kena buat entri khas).

dan..ok, sekali lagi..

sebab semasa arwah kawan masih hidup, saya ditarbiyahkan oleh beliau kerana kedegilan saya(kantoi). ayat seperti 'erti kehidupan', 'erti beramal' dsb, semuanyalah..yang boleh digabungkan dengan 'erti' bagi membentuk perkataaan dan ayat digunakan oleh arwah.

penamat kepada pemilihan 'rt' ni..sebab masa sesi tarbiyah tu, tiba2 arwah 'diserang rasa sesak nafas(sekejap) ..dan arwah menyebut

'rrrrrr.....tttttt'(erti) tanpa dapat menghabiskan ayat yang seterusnya.. dan itulah kali terakhir..ucapan yang terakhir dari mulut arwah yang dapat saya dengar sendiri lepas nurse minta beredar untuk membolehkan arwah berehat.

sebenarnya memang tak complete lagi.boleh kata..ini baru 10 peratus.kalau betul2 nak saya cerita laa..tapi mungkin tak dapat cerita habis..sebab ini sebahagian dari ceritera kami yang lain..

Amiey White said...

bukan senang nak jumpa orang yang boleh menerima kritikan ,

well done mr.swift :)

A.s.t.i.n.a said...

Syabas swift.. saya adore anda...

Catherine- said...

ok. akan di singgah bila ada masa yg cukup.


i pun tgh belajar menulis dengan baik.

ngeee~

sila tegur2 i jugak yerrrr... ;)

aishah said...

bagus...ambil positif dengan teguran yang diberi...kadang kala tu, ada certain org dia tak boleh nak terima teguran dari orang lain..kadang kala, dari teguran orang lah kita dapat memperbaiki diri kita.:)

Wafiy Suzly said...

mmg btul2 dari jiwaa la..:)

kusiberjalan said...

maaf lah yer tntng entry valentine byk org memperkatakan tentang sambutan hari itu jer termasuk lah insan seperti saya...hoho! mungkin saya xpandai nk susun ayat untuk komen mengomen..sy tau kamu xsambut hari itu dan mungkin kamu belum menjumpai ayat yang sesuai dan yang sepatutnya untuk menceritakan tentang entry tersebut... apa pun saya mintak maaf sekiranya comment saya telah mengguriskan hati cik blogger... (peace 0..oV sambil menunduk minta maaf...)
p/s: cume nak gtau ramai org pilih smbt hari kekasih berbanding maulidur rasul..contoh nyer bile der program maulidur rasul xramai pon hadir...p tilawah al-quran tp kat belakang sibuk bergossip hangit..apa kes?
(ok panjang nyer... -..-")

anaiha yusof said...

yup,benor3,great.=)

phreak-id said...

Respek kat lu bro sebab boleh terima kritikan dan respek juga kat pengkritik yang beri kritikan membina menggunakan ayat yang baik.


Terbaru > Monday Blues
> Download Drama Bersiri TV3 - Gemilang (Episode 1 - 3) >Blog Best : Roq's Blog

Sunah Mohammad said...

salam swift..

good response..

dia juga menghubungi saya untuk membincangkan hal ni..bagus kan ada pengawal blog ni? :D

okie~ keep on menulis pakai hati..

lavender harum wangi said...

okie Ide, belajar dari kesilapan~:)*ingatan untuk diri sendiri jugak*

cik blablabla said...

salam..tuut.. tuttt..
blog ni rawk la sebab sama kaler dengan my blog..haha. suka!

fuyoo.bgus la org yg trima tguran ni...open minded ek..

p/s-tulus dari hati,saya lagi suka orang caci banyak dari puji tanpa rela hati..huaaa!*emo lak kt sini.haha

Gen Fujita said...

Senang je, sound baik-baik, sound elok-elok, senang terima. Yang tak boleh terima bila orang sound semata-mata nak menyakitkan hati orang.

Mr. Swift said...

fadzli - ohh sama-sama. and thank you btw. :)

*ohh mungkin aku tak patut tanya hal privasi tu, sorry. -.-

Amiey - yeay! :D

farah jamil said...

wah... bagus lah, dapat memenrima kritikan dengan baik..
love this attitude :)

... said...

as salam..
ur welcome :)
tak patut? sebab kamu tak tahu.kalau tanya, tak salah pun. terpulang kepada saya nak jawab macam mana. dan itu lah jawapanny :)

~aYeeN & SuE~ said...

hye..tanx yep folo blog kta yg x sberapa tuh,..

hmm cmni la bgus,trima tgurn dan kritikn dgn baik..tp klu kritikn yg menjatuhkn toksah layan de..k daa.

shamsiah shamsuddin said...

tak salah mengingatkan kepada sesuatu..
tak salah menegur mane yang perlu..
tak salah kalu kita amik positif ape yang ditegur..
semuanya ade kebaikan..
kan2....

DaK CoMoT said...

yeahhh...org yg dapat terima kritikan n bersedia untuk mengubah kekurangan dri tu lbh baik dari yang asyik menyalahkan org len n rasa apa dia buat dah betol..memang xperlu amik kisah sgt apa org kata tapi untuk sesuatu yang melibatkan kelemahan diri kita xsalah kita cuba perbaiki kan?kita xsempurna so y not kita berusaha untuk melenkapkan kekurangan tuh kan..^__^ haa tengok bila dakcomot ney membebel annn..ahaha congratz Mr. swift ! tegur aku jugak kalau ada salah...plz tQ =)

~~DucKneSs~~ said...

yup..ko suka respon pada komen2..tu yg wat rasa best nk komen..huhahahah

Zana Zingaa. said...

hmmm betul tu. valentine ni mengundang byk kes kan. T__T

fyna said...

belogger kene always open minded klu dpt terime kritikan kn....




jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com

Dinda Iva said...

saya rasa mr fadzli ni memang suka menulis dan banyak idea...bernas lagi pulak...Tahniah...keep it up...

SaYraH WonDerLanD said...

wow .good job Swift. Terima teguran tu actually satu keperluan dalam hidup kita. bukan semua org nk terima kritikan dr org laen..

bella said...

kadang2 mmg kita xsedar kita wat silap kn..manusia kn..sbnrnye kita nk ckp lain..bila tulis jadi lain..then org bace dorg tafsir..terus tersongsang maksud ayat..huhu..papepn teruskn usaha anda untuk berblog yeh:)

AwienSyahirah said...

wahhh ;)) cool!

Eien mohmad said...

wahhh! beshhh koddd (: freshiee blog .

angah-atih-abg said...

i know ur blog after u touched my heart (blog)..
so, me visit ur blog with my heart..
read ur entry with my heart..
klik evrthng on ur blog with my heart..
and now, i leave a comment 2 make u feel my heart..
>_<

lady dayana. said...

nicee post mr. swift ^_^
buang yg keruh, ambil yg jernih !