My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Kenapa Penjahat Selalu Mati Ditembak Dan Kisah Pemergian Seorang Blogger Tersohor

Jangan terkejut kerana ini adalah entri 2 dalam 1. Dan mungkin ini entri paling serius yang blog ini pernah ada selain yang ini. Okey jangan bace entri serius yang satu lagi tu. Okey sekarang teruskan pembacaan.

Assalamualaikum w.b.t sahabat2, aku ingin membuat sedikit coretan tentang kenapa penjenanyah kebanyakkannya selalu mati ditembak oleh pihak polis. Kita selalu melihat didada2 akhbar tentang pihak polis berjaya menumpaskan penjahat setelah berhempas pulas berbalas tembakan dgn penjahat dimana akhirnya kesemua penjahat2 tersebut mati ditangan pihak polis.

 Diambil dari blog arwah. :'(

Pada pendapat aku, penjahat2 ini memiliki pistol tetapi jarang2 menggunakannya, kurang latihan dan tiada tempat yang sesuai utk berlatih menembak berbanding pihak polis yg kita sedia maklum mmg mempunyai latihan yg cukup serta pasarana yg hebat2 utk berlatih. Penjahat2 ini, tidak mempunyai tempat yang sesuai utk berlatih..... pembacaan selanjutkan okay sila pergi ke blog tuan asal saudara Hisyam kelik sini!

Header blog arwah. Sayu kan? :'-(

Arwah Hisyam sememangnya seorang blogger yang aku respect sebab banyak idea-idea penulisan arwah sangat best dan sumpah banyak yang betul dan penuh maksud tersirat. Antara feveret aku entri ni dan ini. Dan aku agak terkejut dengan berita ini. Dan entri "Kenapa Penjahat Selalu Mati Ditembak" merupakan entri terakhir beliau. Mungkin memang sudah tanda arwah akan pergi kerana entri ini berkaitan 'kematian' jugak dan juga terdapat 'kereta'. Selain itu aku tak tahu ini memang disengajakan atau watever tapi kandungan dalam post ini memang cukup memilukan sesiapa yang membacanya. Akhir kata semoga arwah Hisyam ditempatkan di kalangan orang yang beriman. AMIN.

p/s : Arwah juga sempat membuat satu Facebook Page "anti zionist movement asia" sebelum meninggal dunia.
Sila klik sini untuk ke page berkenaan. LIKE sekali kalau boleh. Untuk info selanjutnya pasal kematian arwah click sini. Sebenarnya benda ni dah lama. Dah hampir setahun. Cuma ada something aku nak utarakan.



Diambil dari blog beliau
"u can say anything about me,as you please.. but i am what i am and that's something that you can never be "

"even the prophet forgive his followers, what else human being like me.."
لا إله إلا الله



Jadi sekarang aku nak tanya, 
pernah tak korang terfikir kalau esok 
atau lusa atau bila-bila punlah.
Kalau ajal korang pulak yang sampai? 
Atau mungkin aku.
T_T

*selamat menulis komen yang agak panjang. 

Most Favourite Comments : 

Amin. Bagusnye kecik lagi dah tahu semua tu.
Comes from buDAK keCIK!

12 comment(s) to remember:

h o n e y said...

salam. Takziah untuk family arwah.
semoga rohnya dicucuri rahmat.
Al-Fatihah.

zaty luvlianncezzz said...

penah jugak terfikir

tp terlalu takut nk pk byk2 kali

huhu

A.S.T.I.N.A said...

Innalillah....

Moga tenang di sisiNya..

Dea said...

Saya pernah terasa nafas tersekat , serius tk tipu , sakit sgt.dlm masa yg sama saya fikir dh nak mati!, walaupapepun kita kena berserah dan bersedia :)

buDAK keCIK said...

ak selalu gak terpikir psl mati... takot~! amal x seberapa sgt lg ni. moga kita mati dlm keadaan yg beriman. amin

Nurana said...

salu terpikir..tp ajal dah ditetapkan..satu hari nanti kite akan dipanggil jugak olehNYA..sentiasa bersedia untuk pergi dari dunia yang kotor ni,kalau boleh secepatnya..

Orked Desa said...

Tahziah buat keluarga arwah...takut dgn kematian itu bagus... hanya mereka yg pernah merasai dekatnya ajal shj yg mampu menghargai kehidupannya....

atiqa aris said...

alamak sedihnye.mne u tawu dia da meninggal.takot seh esok luse sape la pulak.huu takziah kat famili dia.

Mr. Swift said...

Baguslah awak semua ni.

*apsal tak ade lelaki nak komen ha?

Nampak sangat lelaki tak seharusnya concern. Kan?

Bob Merley said...

may he rest in peace

six.september said...

bila aku nak buat benda jahat mesti jugak terlintas "neraka la jawabnya kalau aku mati ni" sebab tu la aku selalu buat benda baik je. hahaha

Pinky Pixie said...

moga dia ditempatkan dlm klngan org yg beriman. amin.