My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Kehadapan Lecturerku Yang Tersayang

Mohd Kuat Tido Bin Semua Kuat.
No 897,
Perumahan Pelajar Malas,
99999 Port Tido,
Negeri Seratus.                                                             32 OGOS 2020        
_______________________________________________________

En. Malangnye Nasib Aku.
Pensyarah Suka Tido,
Universiti Pelajar Dan Lecturer Same Je,
Cawangan Port Tido,
99999 Port Tido,
Negeri Seratus.

Tuan/Puan,

Surat Tunjuk Sebab Tidak Hadir Ke Kelas

Saya dengan hormatnya merujuk perkara diatas.

2.    Merujuk perkara diatas saya Mohd Kuat Tido Bin Semua Kuat ingin memberitahu kepada En. Malangnye Nasib Aku Bin Sebab Dapat Student Macam Ko bahawa sebab-sebab kenapa saya tidak dapat hadir ke kelas hari itu. Ini kerana pada hari Isnin pada tarikh -1 Ogos 2020 saya tidak mampu untuk hadir ke kelas. *Sila abaikan surat ini sekiranya Encik tak perasan saya tak hadir hari tu eh. Ok? Baiknye Encik ni. Tak sangke. Tsk tsk tsk.

3.    Ini kerana pada hari tersebut saya tidak berapa nak sihat sangat untuk hadir ke kelas. Saya berasa kepala saya begitu pening hinggakan saya tidak mampu untuk bangun apatah lagi pergi ke kelas. Bayangkanlah betapa teruknya saya punya pening. Oleh itu saya tidak mampu untuk datang ke kelas. *Ni tulis surat ni pun tengah pening lagi tau. Kalau saya mati pening sebab tulis surat ini, siaplah Encik tunggu la apa balasannya nanti. I will call my lawyer! See you at the court! No mercy kau aku cakap.

4.    Selain itu selain pening, saya sebenarnya mengalami masalah tidur awal di waktu malam. Encik dan yang lain-lain mungkin tak tahu penderitaan saya ni. Hipotesisnya macam ini, semakin bertambah awal saya tidur maka semakin bertambah susah saya nak bangun. Kesimpulannya pula macam ini, Jika saya tidur lewat jangan haraplah nak suruh saya bangun awal gila ke hape ngantuk siot. Maafkan saya terkasar bahasa.

5.    Lagi, selain itu saya juga hendak memberitahu bahawa saya sebenarnya sangat tak suka tengok muka Encik yang hensem itu. Tengok Encik sahaja dah cukup membuatkan darah dalam badan saya menyirap pulak aku haih. Selain sebenarnya saya tipu, Encik tak hensem sebab tu tak suka sangat, Encik juga amat gatal. Gatal betul kau tu tua buat cara tua. Encik kenal Siti? Siti Bon Bon? Dia itu GF saya, tapi saya lihat Encik selambe je suka menggatal dengan dia. Kenapa? *Sila tulis surat tunjuk sebab kenapa menggatal dengan Siti GF saya itu. Biasa betul.

5.    Akhir kata, saya juga berharap supaya Encik dapat memberikan saya peluang untuk saya menduduki peperiksaan akhir bagi subjek yang Encik ajar tu, nama apa entah saya lupa la. Maaf sangat-sangat. Sekali lagi saya meminta jasa baik Encik untuk memaafkan saya kerana ke tidak hadir ke kelas Encik dan juga memberikan saya peluang untuk saya menduduki peperiksaan akhir bagi subjek tersebut. Diharapkan juga Encik tak payah awasi kami semasa peperiksaan akhir itu sebab saya nak meniru. *Pelajar yang lain pun sama je.

Sekian, Terima Kasih.

Penting! Submit surat tunjuk sebab kenapa Encik menggatal dengan GF saya sebelum esok. CHOW! 

Most Favourite Comment :
Hi cikgu! :)
Comes from iekasub!

Yes you can! My pleasere. 
Just don't forget to follow the rules read the disclaimer below. :)
Comes from Slengerz! 

19 comment(s) to remember:

fateen smith kononnya said...

menggelupur aku baca entry ni . nice job man ! HAHAHAHA

nadya said...

isi surat yang padat! tak bole ringkas lagi ka?? hahah~

skyjuice said...

menarik btl surat rasmi ni..jmput dtg sinah minum kat http://syok2u.blogspot.com

nmirmo said...

hahahaha...jap2....nak gelak besar2....oppsss...maaf...perempuan melayu terakhir kene sopan....ehem! hahaha....

ok2...merujuk pekara diatas...saye sebagai pembace ingin megkritik....tidakkah tuan inche berase surat anda hanya layak untuk dikitar semula jika dibaca oleh beliau?tidakkah anda sedar itu???tidakkah???betapa bahasa anda amatlah lembut...hehehe....

p/s : saye tolak format....kerana takde signature...dan menggunakan highlight merah ketike menulis...

Amiey White said...

Hello Mr. Swift a.k.a Mr.kuat Tidur - Mrs.Swift tak tido2 lagi ni macam mana -.-"

Photoshop tensen btw comment amiey nya header comey x?

DiaUmaiNiNaz said...

haha bole tiru nanti kalau lewat...setakat ni ok lg..huhu.

liyana said...

haha lawak ah

Tuan Din said...

tak suka lecture gatal.. sebab lelaki susah nak score...

lavender harum wangi said...

haha, cegampang mmg nak mkn pelempang! :D

Slengerz said...

enche, sy mintak izin enche utk put up ur link dlm my entry ye..

umiliza989 said...

salam...
join jom.
http://norliza989.blogspot.com/2011/01/izamir-ridzwan-pendrive-giveaway.html..

eiffel said...

hohoho

sy berharap pihak encik tidak di gantung sekolah atas surat yg terlampau telus itu

yg jujur

malon said...

cam sial yang nulis

iekasub said...

hahaha.sepanjang aku jadi cikgu pelatih ni, surat ni lah yang paling hebat sekali di alam maya. XDD

scha_imal87 said...

hahahhaa....cayala..A++

FH said...

takyah tidur. haha

Nurana said...

haha//gile ke ape dak niyh...XD

Nurul Nazifa Azmi said...

haha....memang lawak betul entry ni..terbaik!! :D

feezz said...

x larat nak gelak baca entri nih. hahaha..rasa cam nk copy bgi kt lecture aku plak.=D