My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Aku Termakan Alamak

Halal haram. Semalam sebelum tidur aku terbaca pasal isu Maggi itu haram walaupun aku rasa aku dah melanggar hukum diri sendiri kerana tak melawat abang 7E tu sebelum tidur. Kesian Maggi disahkan haram sebab Maggi ada E. E itu ada kaitan dengan dengan lemak vavi. YA! Maggi ada E walaupun Maggi sudah jadi darah daging aku. Bosan-bosan makan Maggi, takde kerja makan Maggi, takde duit komfemlah makan Maggi, pergi kedai mamak makan Maggi, takde awek makan Maggi sebab tak stylo lah kalau makan Maggi depan awek kan, pergi kenduri kahwin je tak makan Maggi. Nasib baik kalau tak, tak kahwin la pengantin tu aku kerjakan. Saya nak balik duit saya! *iklan syampu kelapa dan orked.

 Google Images.

Dulu, aku suka Mydin. Sebab Mydin besar dan tak memenatkan kalau nak cari barang dalam tu. Dan Mydin juga memang ada chemistry dengan aku. Puas aku dengan kawan aku pusing-pusing habis satu Mydin tu. Kawan aku yang dalam entri ni. Dekat 30 minit lah jugak. Sebab nak cari Maggi yang tak ada huruf E. Dan penat lelah kami ternyata berbaloi apabila kami dikurniakan seorang anak orang yang bernama jurujual. Dan dia sangat kiut dan friendly kami suke. Tak macam mamak dalam entri ini. Dia pun membantu kami. Bagus tahu pun buat kerja sebagai jurujual. Tak macam yang lain-lain. Hanya diam dan buat kerja sendiri tanpa menyibuk tanya customer macam aku nak apa. Nasib baik supervisor korang takde waktu tu kalau tidak siaplah aku akan buat laporan palsu tapi tak sepalsu ini. Padan muka.

Sebab dah dapat orang suruhan, kami tanpa perasaan rajin menyuruh dia mencari Maggi, tapi bukan Maggi sebab Maggi ada E. Kami suruh dia cari Maggi mee segera with no E. Dan jangan lupa mestilah plastic warna kuning. Bulshit. 30 minit lagi dibazirkan tanpa segan silu tanpa dia ucap maaflah bang saya baru kerja sini patutlah saya tak tahu Maggi mee segera kat mana! Bagilah number phone abang nanti saya call. In my dreams. Akhirnya dia kembali dan memberikan kami Maggi mee segera yang TANPA E. Kuning! Bagus. Dan puff jadilah CocoCrunch! Tak lawak pun Ide. Aku ingat lawak doh. Dan Maggi mee segera tu sangat macam Maggi yang ada E tapi ini version Maggi mee segera yang tiada E. Bagus. Jimat duit aku. TAPI MASALAHNYE SEKARANG AKU BARU PERASAN MAGGI MEE SEGERA YANG TAKDE "E" TU RUPANYA LEBIH BULSHIT DARI MAGGI YANG ADA E SEBAB MAGGI MEE SEGERA YANG TIADA E TU....

Tiada kena mengena. Google.

Lagi la terukkk! Sebab TANPA LOGO HALAL. 
Demyu main hilang-hilang pulak logo halal ni. Y_Y

Question dari Biela Sapine
Ehh kat Manggi ada je logo Halal. It's that right ? Huhu
Maggi memang ada logo HALAL but cuba check ingredients dia. Komfem korang akan jumpa kod E. Well i'm just telling this. Please try usha betul-betul kalau anda peminat tegar Maggi macam aku. T_T. Dan maggi mee segera yang aku jumpa tak ada logo HALAL tu nama dia bukan Maggi, nama dia aku dah lupe. Sorry. Nanti aku cari semula.

Most Favourite Comments :

Urgh seriously? Wax yang macam Gatsby tu?
Nice info btw. Thanks! :)
Comes from aida-myasara!

 Hye3! Yup! Aah betul lah tu. Cuba check laman web pengguna Muslim.
Memang Maggi tersenarai. -_-' Thanks for the info btw! 
Comes from nisarosli!

Mee sedap takpe kut. PLKN dulu jadi makanan wajib kalau 
masakan kat dewan makan tu macam tuuttt. Err malas la cakap macam ape. 
Comes from Maizatul Akma!

Nampaknya aku pun kena "tabohh" jugak la. HOHO.
Nice info bro!
Comes from Tuan Din!

23 comment(s) to remember:

Cik Tqah said...

xbape nk paham.. adoii

Salhah Suhot said...

check la kat pengguna E ape yang haram tu..ade listnye..banyak gak kalo nak kene hafal..ngehehe...

FH said...

ehh?? takde logo halal eh? tak perasan

A.S.T.I.N.A said...

Ade Maggi yang haram ker? haihhh saya tak tahu Ya Allah...

A.S.T.I.N.A said...

mee maggi yang cepat dimasak sedap dimakan tu??

Nadhirah-chan said...

hahahah , terbantut hasrat nak makan ekh . sabar jelah :)

Biela Sapine said...

Ehh kat Manggi ada je logo Halal. It's that right ? Huhu

tehateha said...

law kat UMT...mydin da cam mid valley da....citu je la nk beli2 brg...paling pon giant..sblh mydin jek...hahahaha....

waaaa....tulun saye...camne nk wat setting utk klik pic kt entry kite jd besar? (fhm x?) coz,ble klik je pape pic kt my entry kompom,x mmbesar punye...pleaseee3 tulun3...reply at my blog ya utk cape2 yg ley tulun...

ria said...

jaga betul psl makanan nie yew ?

DiaUmaiNiNaz said...

makan maggi depan aweks..ok pe!..nak malu pe da hal..semua orag melaluinya..tak kira lelaki ke pmpuan..tp masalahnya kepastian haram tu kena ada bukti...kenapa aku tak tahu...ketinggalankah..nanti aku pastikan ! ada yg boleh membantu..cikgu girl@google..tunggu.

lady dayana. said...

tidakkkk T_T

cemomoi said...

haram? walopon setahun skali makan tapi kalu dah haram, lebh baik la aku tak makan langsung

nisarosli said...

hye2.
fyi, E number tu digunakan sbg kod dlm ingredient mknn.
biasanya nama bahan pengawet yg die transferkan jadi E number ni sbb nama bahan pengawet kan mcm pelik n pjg2.
and, tak semua yg ada E number tu haram.
setahu sy, E471 yg haram sbb berasal dr khinzir. hope membantu.. :)

Nurana said...

oh dem! so,taktaw ar name abg 7e tu ea??erkk~

fATia said...

hoho. maggi-maggi. dari segi ag xley mkn. kesihatan pun xley mkn..jgn mkn lg okeyh.. dusshh

aida-myasara said...

megi tu disalutkan dgn wax untuk tahan lama so cuba byg wax rambut tu dlm megi uwek sejak tahu megi dh pangkah tak mau makan..

Heidi Shafiq said...

laa.. baru semlm mkn megi setelah 2tahun x mkn.. cis..

Maizatul Akma said...

aik biaq betoi ni. dah la semenjak dok u ni, makanan favret maggi sedap tu (nak jimat punye pasai)

Anonymous said...

maggi tu pun dah tak berkhasiat

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

what is "E"??? haramkah maggi?

lIfE StIlL gO On... said...

salam hye;)
nice topic bagi ana lepas nie lebih baek kamu jangan makn manggi tak jenuh nak cari ade E ke tak heheheh..
okie dokie la
sudi2 la follow ana k -_______- gummy (dengan harpan nie)..
ana akan rajen blog kamu nnt..
nice to know u keep in touch ;)

Tuan Din said...

Kalu ada cop halal tu.. aku tabohh jer...
sebab Us Ismail Kamus cakap, kita tak boleh ragu2 & terlalu detail.. kalu Jakim dah kasi halal, itu diaaorang tanggung... kalu nak check detail.. takut nnt semua benda kita tak boleh makan...

bighagenjo said...

Woh. Yeke megi halam? Baruuuuuuuuu aritu aku makan kot. Sit!