My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

I Love Pneumonoultramicroscopic silicovolcanoconiosis! ( V )


Aku rasa dah lama tak buat review pasal video youtube yang cool sambil aku menggeliat. Faham kenapa menggeliat? Faham! Bagus. Tak faham? Takpe maknenya cuba lagi untuk faham. Ah siot lah Ide kau merepek ape ni dari tadi? Kelik sini [link] kalau nak tengok review yang lepas. Dan hari ni hari paling gila aku sebab dari tengah hari tadi sampai sekarang dalam kepala aku ada satu perkataan je.

"Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis". Dan dari tengah hari sampai ke saat aku menaip ni hanya ada satu perkataan je aku sebut. "Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis"! Ya itu tipu sekali, tak mungkin aku boleh sebut menatang kejadah ni. Tapi budak comel siut ni....


Arghhh demyu! Aku nak cekik kau budak comel! Kau terlalu pandai menyebut. Aku sangat jeles. Aku nak potong lidah kau boleh? Tak boleh? Pilih. Nyawa atau lidah? Good [Mr. K]. Sekarang ambil pisau ni kerat lidah tu bagi pada aku dengan ikhlas. Good boy! Ape? Masih berdegil? Ah sudahlah macamlah aku kisah kau nak bagi ke tak. Aku nak sebut perkataan ni [link] pun tak lepas lagi. Kau sebut "Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis" selamba comel beruk je. T_T.  

Tunggu! Aku nak tunjuk kat korang semua aku pun boleh sebut perkataan ni macam budak tu! Tapi mungkin satu, mungkin dua, mungkin tiga tahun lagi atau tak kisahlah berapa tahun pun korang jangan berharap sangat. Chaiyok! Demyu Ide! Kau menggelikan bila guna perkataan chaiyok kau tahu tak? Ala sori la over excited tadi. T_T

So korang semua, siape boleh sebut perkataan ni? 
Bagus! Sekarang serahkan lidah itu pada aku,
dengan ikhlas seikhlas ini [link].
Soalan dari lIfE StIlL gO On...
ello2 ape maksud perkataan tue yaaa...??bling2 da nie
Fuhh berpeluh jugak nak jawab ni. Nasib baik ada Wikipedia. Tapi tapi tapi dalam BI so aku guna Google Translator untuk terjemah dalam BM tapi tapi tapi tapi tapi faham-faham jelah GT tu macam mana kan? Sebijik-sebijik die translate. So terpaksa la aku gunakan jugak otak aku supaya dapat jawab soalan ni. 

Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis maknanya penyakit paru-paru yang disebabkan oleh tersedutnya debu yang sangat halus, yang kebanyakkannya berlaku di daerah gunung berapi. Perkataan ini pertama kali dilafazkan oleh Everett M. Smith, sekaligus menjadi perkataan terpanjang dalam Bahasa Inggeris. Ia juga biasanya dikenali sebagai silikosis. - Sumber Wikipedia
Nak tahu how to pronounce this? Use GT tanpa malu-malu. [link]

Most Favourite Comments :

 Contest? Okey aku join kalau hadiahnya "lidah" macam budak ni.
Comes from masterfaiz.com!

HAHAHA, sampai tersembur.
Comes from Mr n Mrs Zaidi!

19 comment(s) to remember:

lIfE StIlL gO On... said...

ello2 ape maksud perkataan tue yaaa...??bling2 da nie

A.s.t.i.n.a said...

radang paru2.... hoho susah toll!

Nurrain Elfrisha said...

sekarang kepala dah berdenyut bila cuba sebut.

SURRENDER!!!

azie5ouh!8 said...

yay...bleh pronounce dgn betol..XD

Biela Sapine said...

Memang berbelit belit menyebut nya. Apa pun dah paham dah maksud nya

Sunah Mohammad said...

uiks! jadi pengomel pilihan laks~ ahaks! :p

aiyok...cane nak sebut tu? saya leh sebut nih! Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis~ :D

ala..sebut silikosis jek la..

Mr n Mrs Zaidi said...

tergeliat lidah nak sebut perkataan tu yek...tersembur-sembur air liur..hahahha..

masterfaiz.com said...

aku pandai sebut..aku boleh bagi lidah aku..tapi kena join contest dulu..eheheh gurau je..

wawaZIBANG said...

Tanak belajar sebut!
Terbelit belit lidah den .

hanna iymeera :) said...

wooaaahh , nak sebut mcm mana ?

http://hannaiymeera.blogspot.com/2011/01/saya-bawah-awak-atas-ehemmmm.html

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

aduhh..LM nak sebut pun tergeliat lidah..huhu

aliefcmoi said...

hahaha..first perkataan yang aku jumpa dan kagum lepas satu tahun aku study medic...panjang gila barbie siot...haha..berbelit lidah sebut...

http://aliefcmoi.blogspot.com/

Nurana said...

ok.sumpah cumel!

efa nur said...

hihihi...comel laa budak 2 sebut ayat tuu...suke2... :D

bighagenjo said...

kuang aja btol budak ni. tecaba aku.

qaseh elyanas said...

bgus gak nie.. learn how 2 pronounce smoothly hehehehe

Salhah Suhot said...

berjaya dengan 3x percubaan.tapi...lambat2 la...tidak..jangan harap saya nak bagi lidah saya..ahahaha

::NelyLeyana:: said...

x pe la, aku nak panggil penyakit volcanosis je... leh x???

uhuhuh

putri noor syamimi said...

pneuma,,peniu..penipu..penyu???????
argh!!!!!!!payah la!!!!!