My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Vavi kena saman lah pulak. Vavi -_-'

Bukan ada kena mengena pun. Saja. Since 1932 wehh.


Sedang aku seronok menaiki motosikal semasa menjemput akak aku pulang dari tempat kerjanya. Tiba-tiba.......  Sambungkan ayat diatas. *dah macam karangan budak PMR pulak kan. Aku suka PMR. SPM? Fakoff la. Fakoff!

Situasi : Cuaca panas, merekah kulit. Minyak motor paras bahaya. Bunyi enjin tak yah cakap la. WJU kut platnye. Hai WJU! Motor kemudian ditahan Pak Polisi. Dalam hati 'alamak ade road-block lah pulak.' Masak lah. Pastu rebus. Pastu makan, kalau kenyang tipu. -_-'

Polisi           : Adik berhenti dik. Sini, parking tepi jalan ni. Tunjuk lesen dan road-tax. *hoi bila pulak akak
                    aku kahwin dengan kau? 

Si Malang 1 :.........

Polisi           : Mana lesen dan road-tax? Ada tak? *sambil dia senyum iklan gigi. Tak shiny pun padahal.

Si Malang 1 : Ade, jap. *Ambil dompet bagi lesen, matikan enjin, tarik kunci, bagi road-tax yang digantung 
                     bersama kunci.

Polisi            : Eh adik ni lesen L je. Apsal bawa penumpang. Saya saman ya. *wahh bagus lah polis, ber'budi
                     bahasa' kalau nak saman orang. Fakoff la. 

Si Malang 1 : Ala xboleh settle kat sini je ke? Peringatan ke?*dalam hati nak bagi rasuah je.

Polisi            : Nak peringatan apenye lagi? Saya saman jugak sebab tengah kering xde duit ni, hujung bulan
                    pulak. Hari tu dah enjoy karaoke pastu beli belah. Saman awk dapat jugak duit. Saya memang
                    bagus. Saya bagus sekali kat sini. Sayalah hebat sekali.

Si Malang 1 : Alaa tapi nnti effect la lesen saya. Jom saya bagi rasuah nak?

Polisi           : Itu saya xtahu. Awak punya masalah. * _l_ 

Si Malang 1 : Erk. T_T. Wan aok.

Polisi           : ?

Menyesal berbudi bahasa sangat. Padahal tetap kena saman jugak. Kalau tahu polis tu macam Firaun dah lama aku ........... sampai mati.

*Wehh bapak sape polis pastu nama dia Jamal dan pastu bertugas kat MITC Melaka dan pastu lagi satu memang sah GELAP

1 comment(s) to remember:

cahaya said...

Ide.. terima kasih banyak tlong hantar dan ambil akak dekat tempat kerja..
akak sangat2 syukur ide tolong akak..
akak minta maaf sangat2..
T_T tak sangka ide ada effect untuk lesen motor...