My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Beautiful Life!


Pada suatu hari di sekolah,seorang murid bertanya pada gurunya.Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

PELAJAR: "Cikgu macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang aling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

CIKGU: "Oh kamu ikut apa yang saya suruh.Kamu pergi ke padang.Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput didepan kamu.Pilih yang aling cantik,bawa ke kelas."

Kemudian pelajar itu pun pergilah ke padang.Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada sehelai rumput pun ditangannya.Cikgu bertanya,kenapa tiada rumput yang dipilih?

PELAJAR: "Tadi masa saya berjalan,saya carilah rumput yang aling cantik.Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang aling cantik,maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari rumput yang aling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi.Tapi sampai dipenghujung padang,saya tak jumpa pun yang aling cantik.Mungkin ada diantara rumput yang dibelakang saya tadi rumput yang aling cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula,jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik."

CIKGU:"ya itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang,janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada didepan kita sebaik-baiknya.Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlalu tidak berulang lagi. Dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang aling cantik dan aling baik. Walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi...

Mesti korang peling kenape aku gune "aling" bukan "paling" kan?Bukan nak gedik-gedik tau,Xde maknenye nak menggedik kat sini.Semua huruf p tu aku kutip nak isi kat sini. ;-ppppppppp.Hehe.

SEKIAN.

Ni cite ape?search kat google keluar ni pulak.
Hadooh.

2 comment(s) to remember:

riwisacaa said...

sengal jep p cil0k uruf ptuh. .hahah

Mr. Swift said...

Haha. :)