My photo
Can I just skip this part? It's gonna be boring. This blog a bit floaty, never fixed and rarely stable. Hope you will enjoy it at least once. HAHA nvm. I heal, I raid, I grind, I QUIT, and the history? It's gonna repeat itself.

Lawak Hari Ini!!

Himpunkan Koleksi kisah lawak di sini. Pastikan ianya tidak mengandungi unsur-unsur lucah. TQ

Kisah Pak Pandir

Awal2 pagi spt biasa Pak Pandir bersiap-siap utk gi memotong getah.... semua perkakasnya termasuk pisau...baldi dan tong getah disiapkan dan diikat di basikal buruknya........

Bersiul pak pandir sambil diperhatikan oleh Mak Andeh dgn lambaian tangan.......terasa di hati PakPandir sayang jugak Mak andeh pada dia.......

Pak Pandir memang sudah masak dgn jalan2 ke tempat ladang getahnya... mana lubang.....mana selekoh dan mana jalan short cut...... Kebetulan pulak tempat Pak Pandir menoreh getah berhampiran dgn satu selekoh tajam..........

Sesampainya dia kat selekoh tu dia ternampak satu papan tanda besar..........lalu dibaca perkataan di bawah papan tanda tu........

"DILARANG MEMOTONG".........sayu hati Pak Pandir.......

Bertolaklah PakPandir balik ke rumahnya.......Terperanjat Mak Andeh bila lihat cepatnya Pak Pandir balik.....lalu ditanyanya:

"Hai PakPandir kenapa cepat balik".....

"Ada orang letak papantanda "DILARANG MEMOTONG"....jadi aku baliklah.......

Menggeleng2 MakAndeh, "PakPandir PakPandir"



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
SUPARJO

Zaman ni zaman susah. Harga minyak naik terus, akibatnya terjadi pemberhentian di berbagai syarikat. Salah satunya yg terkena pemberhentian ialah Suparjo dari Semarang , Indon. Bulan ni dia tak dapat kirim wang utk isterinya di kampung halaman. Hanya dapat kirim surat yg isinya demikian:

Isteriku tercinta,

Maafkan kanda sayang, bulan ni kanda tak dapat kirim wang utk keperluan keluarga di rumah Kanda hanya dapat mengirimkan buatmu 1000 ciuman.

paling cinta,
Kanda Suparjo

Seminggu kemudian Suparjo mendapat surat balasan dari isteri tercintanya

Kanda Suparjo tersayang,
Terima kasih atas kiriman 1000 ciumanmu. Utk bulan ini Dinda akan menyampaikan laporan perbelanjaan keluarga:

Tukang minyak bersedia menerima 2 ciuman setiap kali membeli 5 liter minyak tanah.

Tukang letrik mahu dibayar dengan 4 ciuman setiap 10hb setiap bulan.

Tuan rumah mahu sewanya dibayar ansuran 3 kali ciuman setiap hari.

Tokeh kedai runcit tak mahu dibayar pakai ciuman. Dia mintak yg lain jadi Dinda terpaksa berikan saja.

Hal yg sama juga kepada Guru Besar dan guru kelas sekolah di Nanang yg dah 3 bulan tertunggak.

Besok Dinda nak ke pajak gadai utk tukar 200 ciuman dgn wang tunai sebab Tokeh pajak gadai dah sedia tukarkan 200 ciuman dan gadaian yg lain dgn wang Rp650 ribu. Lumayan buat belanja sebulan.

Keperluan peribadi Dinda bulan ni mencapai 50 ciuman. Kanda tersayang..
bulan ni Dinda merasa menjadi org paling kaya di kampung kita kerana Dinda berikan hutang ciuman kepada ramai pemuda di kampung dan siap ditukar dengan apa pun keperluan Dinda.

Yang dari kanda masih berbaki 125 ciuman, kanda ada fikiran bagaimana mahu dihabiskan? Atau Dinda simpan dululah dalam tabung yer??

Paling sayang,
dari Dinda Suti Nirwingsih

.... gedebuk. .. Suparjo pengsan!!!!







1 comment(s) to remember:

si para para said...

kaya la bini suparjo